معرفی خدمات مالی و مالیاتی مجموعه مالی حسابداری آبی

ما در مجموعه مالی حسابداری آبی ، خدمات حرفه‌ای و تخصصی در حوزه مالی، مالیاتی، اقتصادی، سیستم سازی و … انجام میدهیم که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

مالیات و اداره دارایی

در زمینه مالیات و امور مربوط به اداره دارایی ، در دو گروه اشخاص حقیقی و حقوقی ، فعالیت های مربوط به سیستم‌سازی مالیاتی، مشاوره مالیاتی، پرداخت عادلانه مالیات، ارسال اظهارنامه، پرونده‌سازی و مستندسازی مالیاتی، اعتراض و لایحه نویسی و شرکت در جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و … را با سابقه‌ی درخشان و موفق در این زمینه انجام میدهیم.

حسابداری و سیستم سازی مالی

در زمینه حسابداری و سیستم‌سازی مالی ، مجموعه آبی ، با رویکرد خلاقانه و مطابق با نیازهای سازمان بصورت سفارشی سازی، فعالیت خود را در یک مسیر بصورت زیر انجام میدهد:

  • بررسی و آشنایی با سازمان با حفظ اطلاعات محرمانه و عقد قرارداد محرمانگی اطلاعات
  • شناسایی فرایندها و فرایند نویسی
  • آماده سازی و تهیه بستر و زیرساخت پیاده سازی بهینه‌ترین سیستم حسابداری و مالی
  • شروع آماده سازی کدینگ حسابداری با توجه به فرایندها و گزارشات مورد نیاز افراد درون سازمانی و برون سازمانی
  • مشاوره مالی و حسابداری و پشتیبانی واحد حسابداری مدیریت

ارزیابی ریسک مالی و بودجه بندی

ریسک مالی یکی از انواع ریسک‌های مهم و تاثیر گذار در هر سازمان و بنگاه اقتصادی میباشد که ما در این مجموعه بصورت حرفه‌ای و با ابزارهای به‌روز دنیا و جدیدترین متدهای ارزیابی انجام میدهیم.

بودجه‌بندی نیز یکی از راه‌های ارزیابی انحرافات عملکردی و مالی در سازمان‌ها میباشد.

در زمینه بودجه بندی، مجموعه آبی طبق یک فرایند مشخصی مسیر پیش‌روی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را شفاف میکند.

  • ارزیابی عملکرد و صورتهای مالی سال های گذشته مجموعه
  • ارزیابی اهرم‌ها و شاخص‌ها و نسبت‌های مالی و گزارش آنها به مدیریت مجموعه
  • شناسایی نیاز‌ها و اقدامات لازم جهت بهبود
  • تهیه گزارش بودجه‌بندی جامع شامل بودجه تولید، فروش، مالی و عملکردی.
  • پایش و بهبود مستمر

حسابرسی داخلی و کنترل‌های داخلی

واحد حسابرسی داخلی از طرف هیات مدیره یا مالک مجموعه به‌کار گیری میشود و وظیفه دارد که عملکرد مدیرعامل و یا سرپرست‌های واحدها و عملکرد کلی شرکت را به ایشان گزارش دهد.

این گزارش شامل:

  • شناسایی فرایند‌های معیوب
  • پیشنهاد جهت بهبود فرایند‌ها
  • بررسی عملکرد و شناسایی انحراف‌ها نسبت به ایده‌آل و یا بودجه‌ی تصویب شده
  • شناسایی تقلب‌هایی که ممکن است در سیستم وجود داشته باشد
  • پایش پایداری کسب و کار و جلوگیری از عدم تداوم فعالیت
  • و …

حسابداری مدیریت و بهای تمام شده

فعالیت‌هایی که در زمره فعالیت‌های حسابداری مدیریت قرار میگیرد شامل  :

  • تجزیه و تحلیل نرخ و حجم
  • تدوین و توسعه سنجه‌های کسب و کار
  • مدل‌سازی قیمت
  • سودآوری محصول
  • گزارشگری بخشی جغرافیایی در مقابل صنعت یا مشتری
  • ارزیابی متوازن مدیریت فروش
  • تجزیه و تحلیل بها
  • تجزیه و تحلیل هزینه – فایده
  • تجزیه و تحلیل هزینه – حجم – فایده
  • تجزیه و تحلیل بهای چرخه‌عمر
  • تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری
  • شفافیت بهای فناوری اطلاعات
  • بودجه‌بندی سرمایه‌ای
  • تجزیه و تحلیل خرید در مقابل اجاره
  • برنامه‌ریزی راهبردی
  • مشاوره مدیریت راهبردی
  • ارائه و ارتباطات مالی داخلی
  • پیش‌بینی فروش
  • پیش‌بینی مالی
  • بودجه‌بندی سالانه
  • تسهیم هزینه میباشد